Call 023 7526 8539 or Make Online ReservationMAKE RESERVATION NOW

Híreink

KÁVÉ – amiért érdemes mindennap …

Posted in: Egyéb
KÁVÉ – amiért érdemes mindennap …

KÁVÉ – amiért érdemes mindennap fogyasztani!

                                                                                                                                                                                            II. rész

1A népszerű ital mellett és ellen is rengeteg érv van. Kutatások igazolják, mint előző írásunkban írtuk is, hogy egy egészséges italról van szó, kizárólag akkor, ha a fogyasztója egyetlen dolgot szem előtt tart.

Lássuk, mi az!

A legfontosabb az, hogy amikor iszod a kávét, figyelned kell egy bizonyos dologra – ha nem teszed, akkor súlyos károkat okozhatsz a szervezetedben, például megnöveled bizonyos ráktípusok kialakulásának esélyét.

A lényeg: nem mindegy, mennyire forrón kortyolod a kávéd. Ha túl magas a hőmérséklete, akkor károsíthatja a torkod nyálkahártyáját, ami tulajdonképpen előkészíti a terepet a nyelőcső-vagy torokráknak.

Ha nem szereted a langyos kávét, válaszd a jeges változatot – ilyen melegben még talán jól is fog esni, hogy kicsit lehűl a tested. Az egészségügyi előnyei ennek a változatnak is ugyanolyanok, azzal a különbséggel, hogy sokkal biztonságosabb inni.

A World Health Organization szakértői egyébként azt is kimutatták, hogy semmi gond nincs azzal, ha naponta 3-5 csésze kávét is megiszol. A kontrollált kávéfogyasztás segít csökkenteni a krónikus betegségek kialakulásának esélyét, szóval ne legyen lelkiismeretfurdalásod, ha még egy pohár lecsúszik, a lényeg, hogy ne idd túl forrón.

Kellemes kávézást kívánunk!

2

                                                                                                                                                                                  2016. augusztus 18.

KÁVÉ – amiért érdemes mindennap fogyasztani!

                                                                                                                                                                                               I.rész

1A kávé az egyik legnépszerűbb ital. Naponta 2,25 milliárd csésze kávé fogy világszerte. Tekintettel arra, hogy ilyen sok fogy, értelemszerűen alaposan vizsgálni kezdték az egészségre gyakorolt hatását. 

Tanulmányok kimutatták, hogy az élénkítő ital mérsékelt fogyasztásával bizonyos betegségek előfordulásának esélyét csökkenthetjük szervezetünkben. Tehát a kávé nem csak felmelegít és éberen tart, hanem további jótékony hatásokkal is rendelkezik. Több okunk is lehet a kávéfogyasztásra, ezek közül most négyet mutatunk be!

A kávé okosabbá tesz

A fekete italban, a kávéban található koffein, ami tulajdonképpen egy stimuláns, a leggyakrabban fogyasztott pszichoaktív anyag a világon. A koffein elsődleges mechanizmusként az agyunkban blokkolja az adenozin nevű neurotranszmitter gátló hatását. Ezzel valójában növeli az agy működését és más neurotranszmitterek kibocsátását, mint a dopamin és a noradrenalin. Sok tanulmányban vizsgálták a koffein hatását, melyek bizonyították a hangulatjavító hatását, a reakcióidő és a memória növelését, valamint az éberség, és az átlagos kognitív funkciók egészségesebb fennmaradását.

Segít a zsírégetésben és a fizikai teljesítmény javításában

A koffeinnek serkentő hatása van a központi idegrendszerre, felgyorsítja az anyagcserét, és növeli a zsírsavak oxidációját, így javíthatunk a sportteljesítményünkön is, amivel sokat tehetünk a zsírpárnák égetéséért (zsírsavakat és zsírszövetet mozgósítunk). Az elemzések eredményei azt mutatták, hogy a fizikai teljesítményt átlagosan 11-12%-kal is javítja.

Csökkenti a Parkinson és az Alzheimer-kór kialakulásának lehetőségét

A kávé nemcsak rövidtávon védi az agy egészségi állapotát, hanem időskorban is hozzájárul ahhoz, hogy elkerüljük a kellemetlen memóriazavarokat. Az Alzheimer-kór a leggyakoribb neurodegeneratív betegség a világon, aminek fő velejárója a demencia. Vizsgálatokban azt rögzítették, hogy a kávé akár 60%-kal is csökkentheti a betegség tüneteit, többek között a súlyos demencia tüneteit is. Emellett a Parkinson-kór a második leggyakoribb neurodegeneratív rendellenesség, amely halállal járhat az agyban található dopamin-generáló neuronok miatt. Kutatások azonban arra a következtetésre jutottak, hogy a kávéfogyasztás 32-60%-kal csökkenti a súlyos következmények lehetőségét.

Sok tápanyag és antioxidáns

A kávészemek rengeteg olyan tápanyagot tartalmaznak, amelyekben sok vitamin és ásványi anyag található. Egy friss pörkölésű kávéból készült ital jobban hozzájárul egészségünk megőrzéséhez, mint a könnyebben elkészíthető, de tápanyagban szegényebb instant változat.

Egy csésze kávé tartalmaz:

  • 6% -a az RDA a pantoténsav (B5-vitamin),
  • 11% -a RDA a riboflavin (B2-vitamin),
  • 2% -a az RDA niacin (B3) és a tiamin (B1),
  • 3% -a RDA a kálium és a mangán.

De ez még nem minden, hiszen a kávé nagy mennyiségű antioxidánst is tartalmaz. Tény, hogy ez az ital a legnagyobb antioxidáns-forrás.

A kávé egy egészséges ital, egészen addig, amíg a következő dologra odafigyelsz!

Erről a folytatásban írunk, addig is nagyon kellemes kávézást kívánunk!

2

2016. július 29.

One Comment

  1. Szia, ez egy hozzászólás.
    Egy hozzászólás törléséhez, egyszerűen csak be kell jelentkeznünk, és megtekinteni a bejegyzés hozzászólásait, ahol lehetőségünk van a hozzászólások törlésére.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.